ארכיון הצגות
"כל העולם הוא במה,וכל הגברים והנשים רק שחקנים."
המשפט של שייקספיר בא לידי ביטוי במחזהו של דה פיליפו בו המציאות, הקסם, האשליה והתיאטרון מתערבבים.
הקוסם מרווליה מגיע אל אתר הנופש "מלון מטרופול", שם, במהלך קסם, הוא מעלים את אשתו של קאלוג'רו הקנאי. למעשה, אשתו של קאלוג'רו, מרתה, ניצלה את ההזדמנות ואת הקסם, והשתמשה בארון בעל הדלת הכפולה על מנת לחמוק מבעלה הקנאי עם המאהב שלה.
על מנת לא להיתפס כחובבן או גרוע מזאת, כשרלטן, הקוסם לא מספר לבעל שאשתו ברחה ממנו ובמקום זאת, יוצר בעבור הבעל מציאות חדשה בה הוא מאמין כי הוא עדיין תחת השפעת הקסם.
כחלק מאירועי ההוקרה ובהמשך למסורת , נקיים השנה את התחרות למונולוגים קומיים בה משתתפים תלמידי בית הספר למשחק גודמן.
התחרות תתקיים בשני שלבים והסטודנטים יציגו "מונולוג קומי" ובסופו יזכו במלגות ובזכות לקחת חלק בגמר מונולוגים קומי לזכרו של ספי ריבלין
הפקה ייחודית לגילים ה"רכים" – שנתיים עד חמש.
מפגש בין בובו וננה, זוג גמדים, לבין זיזי, זחל שפלש לגינתם, באמצעותו נלמד שיעור חשוב על חברות וקבלת השונה
הכירו את גילי – תלמידת כיתה ו׳ הנאלצת לבחור בין הריקוד של מסיבת הסיום עם חברותיה לכיתה לבין משחק אליפות הכדורגל של הקבוצה בה היא מככבת.
האם היא תצליח להיות נאמנה לעצמה וללכת אחרי הלב שלה?
מיועד לגילאי 7 עד 13
קטעים אישיים, פרי יצירתם של דור העתיד בתיאטרון הישראלי.
ערב שמוקדש כולו לסטודנטים ולפרץ היצירתיות והמקוריות שלהם.
מהשראה לרעיון ומשם לתוצר שאותו תראו על הבמה.
"כל העולם הוא במה,וכל הגברים והנשים רק שחקנים."
המשפט של שייקספיר בא לידי ביטוי במחזהו של דה פיליפו בו המציאות, הקסם, האשליה והתיאטרון מתערבבים.
הקוסם מרווליה מגיע אל אתר הנופש "מלון מטרופול", שם, במהלך קסם, הוא מעלים את אשתו של קאלוג'רו הקנאי. למעשה, אשתו של קאלוג'רו, מרתה, ניצלה את ההזדמנות ואת הקסם, והשתמשה בארון בעל הדלת הכפולה על מנת לחמוק מבעלה הקנאי עם המאהב שלה.
על מנת לא להיתפס כחובבן או גרוע מזאת, כשרלטן, הקוסם לא מספר לבעל שאשתו ברחה ממנו ובמקום זאת, יוצר בעבור הבעל מציאות חדשה בה הוא מאמין כי הוא עדיין תחת השפעת הקסם.
הצבא מוכן לצאת למלחמה אבל השמיים דוממים והספינות לא יכולות להפליג.
השמועה אומרת שהרוח תנשב רק אם המלך יקריב את ביתו.
הילדה תכף תגיע, וכל הצבא יודע שאם יהרוג אותה הם יפליגו לניצחון.
איפיגניה באוליס היא טרגדיה של אין ברירה שמציבה את האדם בין הנרטיב הכתוב מראש לבין האפשרות לספר את הסיפור מחדש.
ק' מואשם ומועמד למשפט מבלי לדעת על מה ולמה.
הוא נזרק אל תוך מציאות שהיא מבוך, ללא התחלה וסוף, מבלי שמצליח
לחזור לחיים של אדם "חופשי".
הוא ניצב בפני מערכת גדולה שאין בה פנים או צדק, הדוחקת אותו אל אירועים
החושפים את שליטתו של "האח הגדול" באדם.
וכשהאח הגדול צופה, כדאי שתחייכו.
תחייכו.
אנו מזמינים אתכם לתחרות המונולוגים בחסות חברת אדמה מכתשים.
האירוע ללא עלות אך מותנה בשריון מקום מראש
מחזמר רב-משתתפים בליווי תזמורת
ברלין של תחילת שנות ה-30, רגע לפני עליית המפלגה הנאצית לשלטון; אי-שקט פוליטי, מיליוני מובטלים, סמים וזנות, בריחה מן הייאוש אל חיי הלילה התוססים.
לתוך הכאוס הזה נכנסת סאלי נערת קברט אנגליה מקסימה ו"מטורפת", המופיעה במועדון הלילה המפורסם "קיט קאט".
להקת המחול סול גאה להציג: ג'ורג' – תור הרץ, מאת: אייל דדון
״כולם חושבים שמשחק מחשב זה בצחוק ולא מכאיב, אז לא, זה באמת כואב. מנגד עומדת המציאות, וזאת עובדה מבדרת" ניסים גוטמן
להקת המחול סול קמה במסגרת עמותת הבית למחול, באר שבע בשנת 2016,
ובזמן קצר מאוד מאז הקמתה היא נחשבת לאחת הלהקות המובילות בארץ.
הייחודיות של הלהקה הינה חקר השפה התנועתית בביצוע 5 רקדנים מופלאים בפרק ב' בחייהם המקצועיים שמביאים לתהליך את יצירתם האישית והבנתם האמנותית והייחודית לבמה ביחד עם המנהל האמנותי והכוראוגרף אייל דדון.
מאת: אייל דדון – בכל מקום
להקת המחול סול קמה במסגרת עמותת הבית למחול, באר שבע בשנת 2016,
ובזמן קצר מאוד מאז הקמתה היא נחשבת לאחת הלהקות המובילות בארץ.
הייחודיות של הלהקה הינה חקר השפה התנועתית בביצוע 5 רקדנים מופלאים בפרק ב' בחייהם המקצועיים שמביאים לתהליך את יצירתם האישית והבנתם האמנותית והייחודית לבמה ביחד עם המנהל האמנותי והכוראוגרף אייל דדון.
לכל משפחה יש את קבוצת הווטסאפ שלה.
בעידן בלי מכתבים, עם טכנולוגיה, שמהירות היא הערך העליון שלה, התיעוד היחידי של המשפה הוא קבוצת הווטסאפ.
הטקסטים האקראיים, היומיומיים יהיו החומר ממנו ניצור את ההצגה.
האימוג'ים, הסרטונים שסבתא אוהבת לשלוח, שגיאות ההקלדה – יתנו הצצה לעולם המשפחתי שלנו,
על המורכבויות והמוזריות שבו, על החלומות והאכזבות שבו.
על ההומור המשותף והכאב המשותף שיש בתוך המרחב המשפחתי.
אמא שלי לא תאהב את זה.
ק' מואשם ומועמד למשפט מבלי לדעת על מה ולמה.
הוא נזרק אל תוך מציאות שהיא מבוך, ללא התחלה וסוף, מבלי שמצליח
לחזור לחיים של אדם "חופשי".
הוא ניצב בפני מערכת גדולה שאין בה פנים או צדק, הדוחקת אותו אל אירועים
החושפים את שליטתו של "האח הגדול" באדם.
וכשהאח הגדול צופה, כדאי שתחייכו.
תחייכו.
שירי מחזות הזמר האהובים ביותר מהארץ ומחו״ל בהפקת ענק מושקעת
אנחנו מדברים רקדנים, תופים, פסנתר ותפאורה היישר מווסט-אנד.
סצנות ויצירות שנוצרו במסגרת שיעור הכנה לשוק של שנה ג' שלנו !
ערב אחד מגיעים לסצ'ואן שלושה אלים המחפשים ולו נפש טובה אחת שתצדיק את קיום העולם.
כולם סוגרים בפניהם את הדלת מלבד שן-טה המלינה אותם בביתה. האלים גומלים לה ומעניקים לה חנות טבק קטנה.
עם הנכסים מגיעות גם הדאגות
בערב חג המולד, בעיצומה של סופת שלגים סוערת באחוזה מבודדת, מוצא מרסל
את מותו.
נסיבות המוות אינן ברורות: הרצח מתרחש בחדר השינה שלו, בזמן שהנפשות
היחידות במקום הן שמונה נשים – בנות משפחתו הקרובות, והמשרתות.
סוזון, בתו הבכורה, לוקחת על עצמה את ניהול החקירה, אך ככל שהחקירה
מתקדמת גדל החשד בכל אחת ואחת מהבנות: כל אחת והמניע שלה. שקרים
ותככים נחשפים ומובילים למסקנה אחת: כל אחת יכולה להיות הרוצחת.
דרמה סוערת המתרחשת בניו- יורק בסוף שנות הארבעים של המאה העשרים.
הרמן ברודר, ניצול שואה שאיבד את משפחתו והיגר לניו יורק מתנהל בין שתי נשים- אשתו החדשה יאדוויגה,
איכרה פולניה שהצילה את חייו בזמן המלחמה והמאהבת שלו , מאשה ניצולת שואה יפייפיה ומתוסבכת שרוצה אותו לעצמה.
כאשר אשתו הראשונה תמרה, שעל פי השמועות נרצחה בידי הנאצים, מופיעה פתאום בחייו מוצא עצמו הרמן נקרע בין שלוש הנשים.
מחזה על אנשים שנרדפים ע"י העבר ורודפים אחרי עצמם.
מיטב השירים של הזמרת והיוצרת, חוה אלברשטיין, שהם נכס צאן ברזל בנוף המוזיקלי הישראלי.
שירי אהבה, שירי מחאה, שירי ילדים, שירים ביידיש, שנסונים ועוד – חוה שרה את כולם ונוגעת בכל אחד ואחת מאתנו.
ערב מוזיקלי- תיאטרלי שכולו חוה עם השירים הכי יפים בביצועים חדשים ומרגשים.
בעיר תבי, המונהגת בידי המלך הצעיר והנערץ פנתאוס, מופיע זר מסתורי המתיימר להיות שליחו של אל בלתי מוכר – בקכוס.
אותו זר כריזמטי סוחף אחריו את נשי העיר ובראשן אגאואה, אם המלך, לטראנס מטורף של פולחני טבע, ריקודים עד אובדן חושים, אורגיות המוניות ואהבה
חופשית. המאבק הבלתי נמנע בין שלטון החוק לבין פולחני החופש, הופך לעימות אישי מר בין המנהיגים ומוביל בסופו של דבר לרצח מזעזע בלתי צפוי ובלתי
נתפס.
"מעשיית חורף", ממחזותיו המאוחרים יותר של שייקספיר, הוא יצירה עגולה ורומנטית המשלבת טרגדיה וקומדיה ומספקת מבט חד וחודר אל תוך נפש האדם.
זהו סיפורו של לאונטס, שליט סיצילה, שבהתקף קנאה חסר הגיון מאשים את אשתו בבגידה בו, עם חברו הטוב, שליט בוהמיה. נעול בזעמו ובהיותו שליט טוטליטרי רב כוח, מוביל לאונטס את עצמו ואת משפחתו אל פי תהום.
מעגל של מפגשים מיניים בין דמויות שונות בוינה של סוף המאה ה 19.
בעיר גדולה ותוססת הקשת האנושית נפרסת על כל גווניה. עשר דמויות עלומות שם נמצאות כל אחת על מדרגה אחרת בסולם החברתי. על אף הבדלי המעמדות, האנונימיות האורבנית מאפשרת מפלט מפתה אל תוך עולם בו הצבעים מתערבבים. מאחורי דלתיים סגורות או בתוך הצללים, נחשפים סודות כמוסים ויצרים אנושיים.
עיבוד עכשווי המציג אנסמבל של תנועה, מוזיקה, חפצים ומים.
חייו של מי שווים יותר – של מיליארדר או של פועל פשוט?
בלבול זהויות בין הבעלים של מפעלי פיאט לבין פועל פשוט מפס הייצור , משגע את כל איטליה.
ההצגה מעמידה שאלות של צדק חברתי למבחן ונוגעת בקשר המפוקפק שבין הון ושלטון.
אירופה הכבושה,תחילת שנות הארבעים. האחיות מושקט- יהודיות אריסטוקרטיות בגיל העמידה נאלצות להתחבא מאימת הנאצים במרתף האחוזה שלהן . אליהן מצטרף בנה המרדן והיפה של אחת מהן וכן משרתת נוצרייה צעירה שיכולה לבוא ולצאת כרצונה ולכן דואגת לכל צורכם. בחשכת המרתף, בתוך סיר הלחץ הרגשי ההולך ומבעבע , מתגלים אט אט יצרים חבויים, רומן אהבה אסור וכן סוד אפל מהעבר שהולך ומאיים להיחשף ולטרוף את חייהן של כל ארבע הדמויות.
קרב עקוב מדם בין ציירת לשלטון "אני צריכה למצוא אדום חדש בשביל כל הדם הזה. אדום שיש לו ריח" בוונציה של המאה ה-16, ציירת שנויה במחלוקת מקבלת הזמנת עבודה מהשלטון – לצייר על בד בגודל 100 מ"ר את קרב לפנטו, קרב ימי עתיר ממדים בין הוונציאנים לתורכים שהסתיים בניצחון לוונציה. אך במקום לצייר את הניצחון המפואר ביותר בתולדות וונציה, היא מציירת מרחץ דמים ומעוררת זעם.
זהו מחזה על תפקידה של האומנות בחברה המודרנית ועל מאבקה של אמנית אחת לומר את האמת שלה, בכל מחיר.
זהו זה, אין ברירה, צריך להתחתן. המשפחה של ארקאדי לוחצת, השדכנית מחפשת, ומסתבר שבעידן של היום יש הרבה רווקות בודדות שרוצות גבר ולא מוצאות.
בעוד השדכנית מנסה להוציא את פרוצילינה הרווקה מביתה, קצ'קה חברתה הטובה מחליטה להתחרות בשדכנית הידועה לשמצה ולחתן את פרוצילינה בעצמה.
שתי שדכניות, רווק אחד ואין ספור רווקות נואשות. ניסיון נואש לחתן בין שני אנשים שפשוט לא באמת מתאימים.
כולם רוצים להיות הכי טובים, להגיע ראשונים ולנצח את האחרים, אבל כשמדובר במוסד הנישואים, עושה רושם ששכחנו את המרשם המתאים: אהבה-מרכיב הכרחי לזוגיות יציבה.
סיפורה של אישה המארגנת את כל נשות ארצה לשביתת מין עד שתיפסק המלחמה ויהיה שלום. הרעב המיני מאלץ את הגברים לבחור בין שתי אהבותיהם הגדולות – מלחמה או מין. המחזה שנכתב לפני 2400 שנה, אקטואלי היום יותר מתמיד, ומדגיש את האבסורד שבמלחמות ואת הבדלי הגישה בין נשים לגברים בכל הקשור למלחמה ושלום, חיים ומוות.
מפגש בלתי אפשרי בין שתי דמויות, שלכאורה אין קשר ביניהן – כלה וצייד פרפרים (וגם רמקול, שמשמיע הודעות והנחיות מטעם הנהלת הגן). גץ צד פרפרים כל יום רביעי אחר הצהריים בין ארבע לשש. מי, כלה שברחה מהחופה כי החתן מאחר. הם נפגשים במקרה (או שלא במקרה) בקצה הצפוני של הגן ולאט לאט מגלים אחד על השני וגם על עצמם הרבה מאוד דברים שאולי לא רצו לדעת…
מחזהו המפורסם של לורקה מתרחש בספרד בתחילת המאה הקודמת .
חמש בנות כלואות בין כתלי בית לאחר מות אביהן. האם, ברנרדה, מנסה לכפות עליהן חוקי אבלות נוקשים, אך בין קירות האבן ומתחת לשמלות האבל השחורות, גואות התשוקה והמרירות.
יצירת המופת של לורקה, שבה ומהדהדת את הרצון לחופש, אהבה והגדרה עצמאית אותנטית.
אחרי שריצתה 8 שנים בכלא בעוון רצח, חוזרת ארלין לעיר הולדתה.
היא נכנסת לדירה הקטנה שיועדה לה- נחושה בדעתה להשאיר
את העבר מאחוריה ולפתוח בחיים חדשים.
אבל המשימה הזאת מתגלה כמסובכת יותר ויותר כאשר העבר
מחליט לדפוק בדלת ולא מרפה.
אמה המזניחה, אהובה הסרסור החלקלק, סוהר בעל תוכניות אפלות,
ויותר מכל- זיכרונות העבר.
כל אלא מאיימים לדרדר את ארלין חזרה אל עולם הפשע.
ארלין מגלה כי לא מספיק לצאת מהכלא כדי להיות חופשיה,
צריך גם להשתחרר ממועקות , לאוורר תפיסות ישנות ובעיקר ללמוד לסלוח-
האם תצליח במאבק על חייה החדשים?
מחזה מותח קצבי וסוחף המתרחש במשך 48 שעות.
זהו סיפורן המרגש, הדרמטי והמרתק של הלן קלר ילדה עיוורת וחרשת ושל מורתה אן סאליבן שבזכות אישיותה, עקשנותה ומסירותה, הצליחה לעשות נפלאות.
היא הייתה הראשונה שיצרה קשר עם הלן, והצליחה לחלץ אותה מעולם הדממה והחושך, כיוון שהאמינה בזכותה של הילדה הנכה לחיים מלאים ומספקים.
לעיר ענייה בחבל סצ'ואן מגיעים שלושה אלים במשימה למצוא נפש טובה השמחה בחלקה.
אם לא ימצאו אדם ראוי, יחדל העולם מלהתקיים.
שן טה, זונה ענייה וטובת לב היא היחידה שמציעה לארח את האלים בביתה הדל.
הם גומלים לה בכסף ובלבד שתישאר טובה.
בעזרת הכסף היא קונה חנות טבק קטנה, אולם לפני שהיא מספיקה ליהנות ממנה,
נטפלים אליה כל נזקקי סצ'ואן.
הוראת האלים להיות טובה קורעת אותה לשניים.
כיצד תצליח שן טה לשמור על חנותה ולהישאר נפש טובה?
בעקבות ההצלחה הגדולה, אנו מעלים את ההצגה לשני מופעים נוסיפים מהרו להזמין מספר המקומות מוגבל!
חייט קטן מגיע לממלכה נטושה, בה נותרו שתי מלכות ומשרתת תשושה,כולם ברחו כיוון שפחדו נורא מפני הענק שהטיל מורא.
החייט האמיץ יוצא למאבק, נחוש בדעתו להביס את הענק,הוא עומד ומכריז כי במו ידיו שחט,שבעה, כן שבעה, במכה אחת!
לענק, מסתבר יש גם אח ושניהם,מחליטים את חיי החייט לסיים, אך בזמן שהענקים משתמשים רק בכוח,החייט החכם משתמש רק במוח …
במופע זה מועלים מיטב השירים של ברטולט ברכט וקורט וייל, צמד היוצרים שהטביעו את חותמם על התיאטרון של המאה ה-20.
השירים לקוחים מתוך מחזותיו הבולטים ביותר של ברכט, כדוגמת: "אופרה בגרוש", "אמא קוראז", "HAPPY END" ועוד…
שירים בהם גם למילים, גם ללחנים וגם לאופן ההגשה יש אמירה ברורה, קשה ונוקבת על החיים של אז ובאופן שאולי אינו מפתיע, אמירה שהיא רלוונטית גם לחברה ולתקופה בהן אנו, כישראלים, חיים כיום.
טום, גבר צעיר יוצא לאכול צהריים. המקום היחידי הפנוי הוא ליד אישה שמנה, הלן. הם מתחילים לדבר, מוצאים חן האחת בעיני השני ומתחילים להיפגש. עולמו של הבחור, הוא בעיקר המשרד בו הוא עובד. יש לו שם מישהי, ג'ני, איתה היה לו קשר שנשאר תלוי ולא פתור וידיד טוב, קרטר, חד לשון וילדותי. כשקרטר מגלה שטום מפתח פרשיה ולא סתם, אלא עם שמנה הוא מתחיל להציק לו והופך להיות נציג קבוצת הלחץ החברתית. במהלך המחזה רואים את המאבק של כל אחד ואחת מהדמויות לבחור בדרך כלשהי שתוביל אותו למקום בו אפשר למצוא אושר אמיתי.
אוליב ופלורנס הן שתי נשים אמריקאיות, חברות טובות ו…גרושות. האחת בלגניסטית כרונית והשנייה חולת סדר וניקיון. הנסיבות מובילות את שתיהן לגור יחד כשותפות לדירה. בסיטואציות קומיות-דרמטיות – החל במפגשים עם החברות סילבי, ורה ומיקי, דרך הדייט הכפול עם האחים הלטיניים ובעיקר כשהן נאלצות להתמודד אחת מול השנייה, הן מגיעות למסקנה אחת מאוד חשובה על חברות אמיתית.
בין הכלה ובחיר לבה, לאונרדו, ישנה אהבה גדולה ובלתי ממומשת. אי מימוש אהבתם מביא עליהם את גורלם. לאונרדו נשוי לבת דודתה של הכלה, והיא עצמה עומדת להינשא לאחר – האחרון מבני משפחה, שכל בניה נהרגו בעבר על ידי בני משפחתו של לאונרדו.
אהבת הנעורים המקננת בלבם של לאונרדו והכלה הופכת לנחשול אדיר, המתפרץ בחייהם וממוטט את חוקי החברה: בליל חתונתה בורחת הכלה, יחד עם לאונרדו, אל בחירתם החופשית, אל גורלם הבלתי נמנע.
אם אי פעם התרגשת לפני פגישה עיוורת, אם כבר התייאשת מלמצוא את נסיך החלומות, אם גם אתם שאלתם את עצמכם, רגע לפני החופה, "מה אני עושה פה?"
אם לפעמים בין החיתולים והבקבוקים, אתם תוהים לאן הלכה הזוגיות, אם גם אתם שואלים את עצמכם שוב ושוב אם עשיתם את הדבר הנכון,
אם אי פעם חשבת שאין בעולם סיכוי לזוגיות ושוב התברר לך שטעית, ובקיצור – אם אי פעם הרגשתם שגם אתם, כמו כולם, משתגעים מאהבה – זה המחזמר בשבילכם!
אריק ברבור פוטר מעבודתו בחברת החשמל אך אינו מעז לספר על כך לאשתו שירה.
על מנת להסתיר את פיטוריו, הוא ממציא פטנטים כדי לקבל כסף מהביטוח הלאומי.
היצירתיות שלו בהונאת הביטוח עובדת כל כך טוב שהוא מתקשה להפסיק . הוא ממשיך במסכת השקרים, תוך שהוא ממציא מתים, חולים ומובטלים שאת כספם הוא מקבל.
כאשר מבקרת בביתו חוקרת של הביטוח הלאומי, הוא מגייס לעזרתו את דייר המשנה שלו ,יורם, ואחר כך גם את דודו הזקן והערמומי, מוטק'ה, כדי שתרמיתו לא תתגלה.
העלילה מסתבכת כאשר אשתו חושדת שהוא נוהג ללבוש בגדי נשים ונעזרת בשרותיו של יועץ נישואים, כדי שיעזור לה להתמודד עם המשבר.
כאשר נדמה שאריק ויורם ימצאו את עצמם מאחורי הסורגים לשנים רבות, באים כוחות הטבע לעזרתם.
ברק הפוגע פעמיים באותו מקום, נותן הזדמנות שנייה לשני הגברים, שכל רצונם הוא לחיות בזוגיות חמה עם נשותיהם האהובות.
הוא ספרה המפורסם ביותר של לואיזה מיי אלקוט. הספר מגולל את קורותיה של משפחה, בעיירה סמוכה לבוסטון שבארצות הברית, באמצע המאה ה 19, על רקע מלחמת האזרחים האמריקאית ארוכת השנים. גיבורותיו הן ארבע אחיות – מג הבכורה, שחלומה הוא להקים משפחה. ג'וזפין (ג'ו) המרדנית והפרועה, שחלומה, להיות סופרת. בת' הצייתנית וטובת הלב, ואיימי הצעירה והמפונקת ביותר, החולמת להיות ציירת.הוא ספרה המפורסם ביותר של לואיזה מיי אלקוט. הספר מגולל את קורותיה של משפחה, בעיירה סמוכה לבוסטון שבארצות הברית, באמצע המאה ה 19, על רקע מלחמת האזרחים האמריקאית ארוכת השנים. גיבורותיו הן ארבע אחיות – מג הבכורה, שחלומה הוא להקים משפחה. ג'וזפין (ג'ו) המרדנית והפרועה, שחלומה, להיות סופרת. בת' הצייתנית וטובת הלב, ואיימי הצעירה והמפונקת ביותר, החולמת להיות ציירת.הוא ספרה המפורסם ביותר של לואיזה מיי אלקוט. הספר מגולל את קורותיה של משפחה, בעיירה סמוכה לבוסטון שבארצות הברית, באמצע המאה ה 19, על רקע מלחמת האזרחים האמריקאית ארוכת השנים. גיבורותיו הן ארבע אחיות – מג הבכורה, שחלומה הוא להקים משפחה. ג'וזפין (ג'ו) המרדנית והפרועה, שחלומה, להיות סופרת. בת' הצייתנית וטובת הלב, ואיימי הצעירה והמפונקת ביותר, החולמת להיות ציירת.הוא ספרה המפורסם ביותר של לואיזה מיי אלקוט. הספר מגולל את קורותיה של משפחה, בעיירה סמוכה לבוסטון שבארצות הברית, באמצע המאה ה 19, על רקע מלחמת האזרחים האמריקאית ארוכת השנים. גיבורותיו הן ארבע אחיות – מג הבכורה, שחלומה הוא להקים משפחה. ג'וזפין (ג'ו) המרדנית והפרועה, שחלומה, להיות סופרת. בת' הצייתנית וטובת הלב, ואיימי הצעירה והמפונקת ביותר, החולמת להיות ציירת.
שני חברים צעירים מנהלים חיים כפולים ושניהם משתמשים באותו שם בדוי, ארנסט.
כאשר שניהם מתאהבים בבחורות המוקסמות מהשם ארנסט, מתחילה קומדיה של טעויות.
בשיאה של הקומדיה, כשכולם עסוקים בשעשועים, רומנטיקה, התאהבויות וחיזורים, חוזרת הרצינוצ ושבה למרכז המחזה.
סיפור אהבה כואב המתרחש בלב שכונת מאה שערים. בתוך אחד הפלגים הקיצוניים ביותר.
שיינדלה, גיבורת המחזה, נישאה לפני עשר שנים ליואליש,עשר שנים מלאות אהבה אך ריקות מילדים.
יואליש, הקרוע בין אהבתו לאשתו לבין רצונו להפוך לאב שוקל האם להמשיך לחיות עם אהובתו שיינדלה או לשאת תחתיה אישה אחרת. אל תוך הדילמה פולשים ומתערבבים כוחות חיצוניים השולטים ברחוב החרדי והסיפור הופך לכלי משחק במאבק פוליטי מלא תככים על כבוד, שליטה וירושה.
המאבק מסלים במהירות למלחמה קיצונית ונואשת בין שני מחנות יריבים בחסידות כאשר בתווך נמצאת אישה אחת אמיצה שנאבקת על זכותה לאהוב.
ארתור מילר עיבד את מחזהו המפורסם משנת 1953 לתסריט הנושא את אותו שם. העלילה עוסקת במקרה אמיתי שהתרחש בסאלם, מסצ’וסטס ב- 1692. כומר שעבר ביער הסמוך לעיירה ראה קבוצת משרתות רוקדות ומתערטלות ליד מדורה. בבוקר אח"כ נופלות שתיים מהנערות לערפול חושים.
לכומר, ומאוחר יותר לתושבי העיירה כולם, ברור שהסיבה לכך היא מעשי-כשפים שטניים שאותם ניהלו הבחורות. בתוך סיפור הציד בולט סיפורה של אחת המשרתות שניהלה בעבר רומן אסור עם מעסיקה, ועקב כך נזרקה מביתו. עבורה ציד המכשפות שמתנהל הוא גם מסע-צלב פרטי להשבת הגבר שהיא אוהבת.
ציד המכשפות לא מסתיים עד שלא מתבצעות 19 הוצאות להורג.
כשהועלה המחזה לפני כמעט ארבעה עשורים היה ברור לכל שמדובר באלגוריה ל"ועדת הקונגרס לפעולות לא אמריקאיות" ולעומד בראשה הסנאטור מקארתי. ארתור מילר עצמו הוזמן להעיד בה ערב נישואיו למרלין מונרו, וכמו גיבורו, גם הוא סרב לשתף פעולה עם חוקריו ולהלשין.
"הרבה אנשים נהרסו, והם לא התאוששו עוד. אבל אני חושב שאת זרעי הפרנויה החברתית הזאת אפשר למצוא בכל חברה בכל תקופה. אף פעם איננו רחוקים כל כך מסאלם של 1692".
בעיירה הקטנה קיוג'ה, שליד ונציה, הרוחות סוערות. הגברים חוזרים מן הים, הנשים מחכות על החוף, שלושה זוגות צעירים עומדים להתחתן.
האוויר מלא ריח דגים ודגדוגים… גביע גלידה שמגיע אל הפה הלא נכון, מדליק לפתע מלחמה גדולה, והכפר כולו שולף אלות וסכינים.
חוקר משטרה שהגיע מוונציה מנסה לארגן חוזה שלום חדש. החוקר הוא כנראה המוח היחיד באזור שלא מוצף דם חם…
קומדיה משוגעת לחלוטין ע"פ המחזאי האיטלקי הגדול קרלו גולדוני מחברם של "התאומים מונציה", "משרתם של שני אדונים", "השקרן" ועוד…
עוד כשנכתב על ידי המחזאי היווני אוריפידס, בשנת 415 לפנה"ס, נחשב סיפורן של נשי טרויה למיתוס עתיק ביוון הקדומה: מלחמת טרויה האמיתית, שעליה ביסס הומרוס את סיפורי האיליאדה והאודיסיאה המקוריים, התרחשה בערך 800 שנה קודם לכן – בסביבות 1200 לפנה"ס. אוריפידס השתמש באותו סיפור כדי לנסות ולפנות אל בני עירו האתונאים, זמן קצר לאחר שאלה כבשו את האי מיליוס, ולומר להם לנהוג באנושיות בתושבי המקום ובשבויים שנפלו לידיהם.
המחזה המקורי מתאר באנושיות רבה את חייהן של השבויות ששרדו מטרויה המפוארת ואת ניסיונותיהן להציל את שניתן עוד להציל מכבודן ומחייהן. כמו כן מתוארים העונשים שסופגים היוונים, הכובשים המנצחים, מצד האלים, על חוסר האנושיות שלהם.
מחזהו של אוריפידס עובד למחזה מודרני אקזיסטנציאליסטי על ידי ז'אן-פול סארטר בשנת 1965, שתקף בו את הכיבוש הצרפתי באלג'יר; הפך לסרט אנטי-מלחמתי בהפקה בריטית אמריקאית בשנת 1971 על רקע מלחמת וייטנאם; ועובד והוצג מחדש בשנת 1983 על ידי חנוך לוין, בגרסה שלפנינו, וזאת על רקע מלחמת לבנון הראשונה וצה"ל הכובש בביירות.
לוין, המחזאי שהיה אולי המצפון המוסרי הבולט ביותר של מדינת ישראל, קיצר וחידד את המחזה, השמיט ממנו את תפקידי האלים, ויתר על הנאומים הארוכים ויצר טקסט נוגע ללב, אשר ממחיש את מעגל הסבל הבלתי פוסק שבין כובש לנכבש, ומצליח להפוך את שני הצדדים לאנושיים וכואבים בעודו מדגים את הגיחוך והעצב שבקיום האנושי. אירונית ועצובה, כמובן, העובדה שמחזה פוליטי, שנכתב על מציאות של לפני 25 שנה, עדיין כה אקטואלי בישראל.
אנו מבקשים להקדיש את ההצגה לקורבנות החפים מפשע,משני הצדדים, בסכסוך הישראלי פלשתיני.
במרכז המחזה דמותה המרגשת ומלאת החיים של הנערה היהודייה אנה פרנק,
שנאלצה להסתתר במשך למעלה משנתיים עם בני משפחתה ואנשים נוספים במחבוא סודי באמסטרדם, בימי מלחמת העולם השנייה.
ביומנה מתארת אנה את רגשותיה כלפי בני משפחתה, שותפיה למחבוא והמצב הנורא שנכפה עליהם. המאבק על הנורמאליות והתקווה,
האימה מפני הנאצים וגם הלבטים והקשיים של נערה מתבגרת, מתאהבת ותאבת חיים.
פלשתינה של שנות ה־30. לאחר מרד גדול שבמהלכו נרצח המושל, אורזת אשתו במהרה את שמלותיה ואת תכשיטיה היקרים ונסה על נפשה, בעודה נוטשת את בנם התינוק. גרוּשה, משרתת ערבייה שמעולם לא החליפה חיתול, אוספת אל חיקה את הילד, ובעודה מנסה להגן עליו מסתבכת עם החוק. כשהגברים עסוקים במלחמות, הנשים שנותרו מאחור מלמדות את גרושה איך להיות אם טובה לתינוק חסר הישע.
מסייה ארנולף הוא כריש נדל”ן עשיר ורב-נכסים עם אובססיה לשערוריות בגידה.
בכל מקום בעיר שבו יש פרשיית בגידה – שם יהיה ארנולף, רוקד על הדם, יורד
לחיי הבעלים הנבגדים והופך את הסקנדל לפסטיבל. סיוטו הגדול ביותר הוא
להיות בעל נבגד בעצמו, ולכך יש לו פתרון מקורי: באמצעות כספו הרב הוא מאמץ
נערה ממשפחת מצוקה, שאותה הוא מיעד לעצמו כאישה. הוא מגדל אותה תוך
שהוא מקפיד לשמור אותה בבוּרוּת גדולה ובניתוק מן העולם, מתוך הנחה שאישה
טיפשה תהיה צייתנית וכנועה, ולא תעלה על דעתה לבגוד בו. האמנם?
הנסיך פיליפ, המשועמם מהצלחותיו בעולם האהבה, מחליט לשאת לאישה את
איבון השתקנית, המכוערת, בת המעמד הנמוך. היא מסקרנת אותו כל כך עד שהוא
מוכרח לשאתה לאישה ולהוכיח שאינו כפוף לקודים החברתיים המקובלים. לאחר
שהוא מביא אותה לחצר המלוכה, כל משפחת המלך ואנשי החצר לוקחים חלק
בהתעללות באיבון, ובכך נחשפות כל מידותיהם הרעות: רשעות, סאדיזם, העמדת
פנים, שפלות וצביעות. שתיקתה של איבון מרגיזה עוד יותר את אנשי החצר,
והסיפור מתגלגל אל סופו המפתיע.
יום הולדתה של נסיכת ספרד – האינפטה – מגיע. אף על פי שהיא נסיכה של ממש, יש לה רק יום הולדת אחד בכל שנה, ממש כמו לילדיהם של העניים. לקראת החגיגות מחליטים אביה ויועצתו המרשעת למצוא עבור הבת את החתן המושלם, בתקווה שהדבר ישמח אותה. הנסיכה, שלא מרוצה מתכניתו של אביה, מחליטה להשתעשע ובוחרת בגמד קטן ומכוער בתור החתן המיועד. הגמד החביב וטוב הלב שרגיל לחיים הפשוטים ביער, מובא להתגורר בארמון הפאר, אך שם הצרות רק מתחילות!
שנות החמישים העליזות באמריקה. האהבה פורחת במפעל הפיג’מות “שין–שן”, כשמנהל
העבודה החדש (והחתיך) סיד סורוקין מתאהב עד מעל הראש ביושבת ראש ועד העובדים
המקסימה, בייב ויליאמס. ניצוצות מתעופפים כשהעובדים לא מקבלים העלאה של 7.5 סנט
לשעה אותה הם מבקשים, מה שמשאיר את סיד ובייב משני צדי המתרס.
הטמפרטורה עולה ומגיעה לנקודת רתיחה בתערובת מענגת של רומנטיקה וקומדיה, ונשאלת
השאלה האם האהבה תתגבר על המכשולים ותנצח למרות הכול.
גיל לא רוצה לשחק עם אף אחד. בגלל זה הוא משחק לבד.
גם שאול משחק לבד. כי אף אחד לא רוצה לשחק איתו.
שני הילדים הבודדים האלה נפגשים בחצר הבית ויחדיו יוצאים למסע הרפתקאות. הם ממריאים על גבי חללית אל הכוכבים ומתנגשים בכוכב הגבינה. חוקרים אותו, זוללים אותו, מתגברים על כל הסכנות וחוזרים הביתה מלאי חוויות. עכשיו הם החברים הכי טובים שאפשר. הצגה על דמיון אין סופי וחברות שצומחת כנגד כל הסיכויים.
חגיגה מוזיקלית משירי גדול מלחיני יוון, זוכה פרס האוסקר מאנוס חג'ידאקיס.
לראשונה בישראל ערב מוזיקלי תאטרלי המוקדש לשיריו המוכרים, שתורגמו בידי גדולי הכותבים בארץ (נעמי שמר, אהוד מנור, שמרית אור, נתן יונתן) ובוצעו על ידי טובי הזמרים (חוה אלברשטיין, אריק איינשטיין, יהורם גאון, הפרברים, אילנית, שוקולד מנטה מסטיק ועוד רבים).
עיבוד חדש ומקורי לשלושה סיפורים קצרים של שניים מגדולי הכותבים האמריקאיים במאה העשרים, ארנסט המינגווי וצ'רלס בוקובסקי. הכותבים מביאים בשפה ישירה ונוקבת תמונות קצרות מחיי האנשים הפשוטים והתמודדותם עם העולם האלים בו הם חיים. העיבוד מעביר את רלוונטיות של הסיפורים מאמריקה של שנות השישים לישראל של ימינו.
שנות ה 60- בניו-יורק. דון, עיוור צעיר ומוכשר שעזב את בית אמו בפרבר עשיר, מגיע לחפש את מזלו בעיר הגדולה כמוזיקאי יוצר. הוא שוכר לעצמו דירת חדר בוהמיינית ועורך היכרות עם שכנתו היפה והזרוקה, ג'יל. למרות הרתיעה הראשונית שלה נוצרת כימיה, ובין השניים מתפתח קשר רומנטי. אולם הקשר נקלע לקשיים כאשר אמו
של דון, סופרת מכובדת ושמרנית, מגיעה לביקור מפתיע, מפגש שבו נחשפים דעות קדומות וסטריאוטיפים הניצבים אל מול המציאות.
רוסיטה גדלה בבית דודיה. היא מאורסת לבן דודה, שנאלץ לנסוע לדרום אמריקה. לפני שהוא עוזב, הוא נשבע לרוסיטה כי ברגע שעתידו שם יהיה מובטח, ישוב כדי לשאת אותה לאישה ולקחת אותה עמו. השנים חולפות ורוסיטה ממשיכה לחכות בציפייה דרוכה למכתביו ולבואו של אהובה. השינויים שעוברים על רוסיטה בשלוש התקופות של המחזה זהים לאלה שעוברים על השושנה הנדירה שמגדל דודה של רוסיטה בחממה שלו – "שושנת התמורות": היא נפתחת בבוקר, אדומה כדם, מלבינה לעת ערב, ומשירה את עליה בלילה.
"מתאבל ללא קץ" עוסק באבל של מלך על בנו ונפתח בתמונה המתארת את ערש הדווי של האחרון. שני רופאים מבהירים למלך כי הבן גוסס וכי ימות תוך שעות ספורות. במהלך הגסיסה ולאחר המוות מקיפות דמויות שונות את המלך ומנסות לעזור לו להתמודד עם המצב- מומחה הנפש, הבכיינים המקוננים על הילד, האחות שמשמשת כאישה המנחמת ועושה הניסים ושולייתו המנסים להקים את הילד לתחייה.
"שיהיה כמו כולנו, אז הוא יהיה בסדר."
קצת אחרי מלחמת העולם השנייה, כפר קטן בבוואריה השמרנית חוזר להיות מבצר של שמרנות ולאומנות, בדיוק כפי שהיה לפני המלחמה. הכפרים בבוואריה מתמלאים בפליטים ובזרים רבים, המצב הכלכלי קשה, יש אבטלה, מחסור ורעב, משפחות התפרקו ושבויי מלחמה חוזרים הביתה. על רקע כל אלה מתגברת שנאת הזרים, הפחד והשנאה מנצחים את החמלה ותושבי הכפר יוצאים לצוד את החריגים.
סולומון קוגל, איש מכירות יהודי בן 40, נשוי ואב לילד, עובר עם משפחתו ועם אמו החולה לבית חדש בכפר פסטורלי ומקווה להתחלה חדשה בחייו. בעקבות ריח מוזר ורעש מטריד עולה קוגל לעליית הגג בביתו החדש ומגלה שם את אנה פרנק, אשר שרדה את השואה, ואינה מתכוונת לעזוב את המקום. עכשיו על קוגל להסתגל למצב החדש, ולאנה יש דרישות רבות. אבל איך יכול יהודי לסלק את אנה פרנק מהבית שלו? ומה יכתבו בעיתונים?
קומדיה שחורה ומרגשת על הדור השני והשלישי לשואה שלא תשאיר עין יבשה באולם- מצחוק גדול אבל גם מבכי.
פרופסור מפורסם שעולמו חרב עליו בוחר לעזוב הכול ולהצטרף לקרקס קטן בפריז. הוא חושב שבעולם הקרקס אין חוקים, שהכול קל יותר: הוא יוכל להיות ליצן מפורסם ולהתחיל את חייו מחדש. אט־אט הוא מגלה שהחוקים שם נוקשים הרבה יותר מהחוקים של העולם בחוץ ושאי אפשר להשאיר את העבר מאחור – הוא תמיד ירדוף אותך, לאן שלא תלך.
בשבוע חג החנוכה, בעיר גדולה במרכז הארץ, מואשם אשר דנובה, גבר מפגר, ברצח נערה בת שבע עשרה המתגוררת בסמוך להוסטל שבו הוא חוסה.
מנהל ההוסטל, שהוא גם אפוטרופוס של אשר, יוצא למאבק אישי, כמעט חסר סיכוי, להוכחת חפותו של בן חסותו, אך נתקל בהתנגדותו הנמרצת של מפקד המשטרה בעיר, המתעקש לסיים את החקירה ולסגור את התיק. החוסה מורחק במהירות לאגף כליאה במוסד סגור, ועל ההוסטל כולו מאיימת סכנת סגירה מידית. המפנה בעלילה מגיע ממקום מפתיע, ושוב מוכיחה המציאות שהיא עולה על כל דמיון.
הסוף אכן טוב, אך בהחלט לא משמח.
נסים אלוני, מגדולי המחזאים הישראלים אי פעם, כתב גרסה משלו לסיפור הילדים הקלאסי- מחזה נשכני למבוגרים שהפך לקלאסיקה ישראלית.
55 שנים אחרי הצגתו הראשונה של "בגדי המלך" בתאטרון הבימה, נשאר המחזה רלוונטי עד אימה, ועד עצב ועד שיברון לב. בראיית נולד השמורה רק למשוררים גדולים מסוגו, פירט כבר אז אלוני את כל החוליים, כל ההתבהמויות, כל ההונאות העצמיות וכל הבגידות, שהיום אינם נראים עוד כסיפור מוזר, שכן מזמן הפכו למציאות. כפי שאומר במחזה ראש הממשלה הערמומי: "עם כל כלי התקשורת ואמצעי הפרסום, למציאות יש קשר כל כך קלוש עם החיים".
בעיירה קטנה בארצות הברית בתחילת שנות השלושים, שתי מורות צעירות, קארן ומרתה, מנהלות פנימייה לבנות שאותה הקימו במו ידיהן. בית הספר נתמך על ידי אישה עשירה- גברת טילפורד- שנכדתה אף לומדת במוסד. מרי טילפורד הצעירה היא ילדה מפונקת, השולטת בחברותיה באכזריות, מרמה את המורות ומכניעה כמובן גם את סבתה לכל רצונותיה. כשהיא כועסת על עונש שקיבלה, בורחת מרי מן הפנימייה אל סבתה, ועל מנת שלא לחזור ולשאת באחריות למעשיה, היא מעלילה על קארן ועל מרתה עלילה. העלילה הופכת לשמועה, והשמועה- לסקנדל. כאשר נחשפת האמת, כבר מאוחר מדי.
רכבת הרים סוחפת ומטלטלת שתגרום לכם לצחוק עד כאב, להתרגש עד דמעות, להתחבר, להזדהות, ללמוד מחדש ולראות את העולם שלנו בצורה קצת אחרת. פרי יצירת הסטודנטים, המתבסס על חומרים מקוריים ואישיים, בהנחייתו של השחקן והמורה זהר שטראוס.
מגפה משתוללת ביוון. האירניות – אלות הנקמה – מקבלות נבואה בה הן רואות שעל מנת להפסיק אותה צריך לנקום את המוות של אגממנון, שליט יוון הנרצח. הן מגיעות לאורסטס, נער מתבגר, ודורשות שיהרוג את אמו, רוצחת המלך וכך יביא לקץ המגפה.
עיבוד מודרני וחופשי לטרגדיה יוונית. מצחיק, אפל ומדכא.
קוקלוש, רווק נטול-חן, מחפש את האישה של חייו.
הוא מתלבט בין רווקה נדיבת בשר, רווקה גרומה ורווקה מגובננת, אך לא מפסיק לפנטז על יפיפייה נטולת פגמים ובלתי מושגת. בין לבין הוא מנסה להתמודד עם לחציה של אמו השתלטנית ועם גסיסתו המתמשכת של אביו.
כל הנשים חושקות בו, עליו רק לבחור, אך הוא מעדיף להתמקד בפגמים של כל אחת, לפנטז על מעלותיה של האחרת ולהישאר מתלבט נצחי.
״וככה זה יהיה, תמיד אתגעגע למשהו טוב מזה שיש לי? ולו הייתי מקבל אפילו את המונט-בלאן, הרי הייתי מוצא גם בה איזה פגם, פזילה, או שן שחורה, או צחוק מעצבן, ומתגעגע למשהו מושלם ממנה…״
למארי יש אהבה, היא מסיימת לימודי רפואה בהצטיינות ומאמינה שיש לה את הכל כדי לצאת לחיים הבוגרים ולהגשים את חלומה.
בשבריר שניה אחת הכל קורס, יחד עם היכולת שלה להבין את העולם ומי היא.
מאותו הרגע מארי והקבוצה של הסטודנטים לרפואה המעורבת בחייה מיטלטלים בתוך הרצונות, התשוקות והחלומות שלהם – יחד עם כל מה שהרסני בהם.
עד לא מזמן הייתה לינט סקסון מנכ"לית מצליחה של חברת אינטרנט משגשגת והבעלים של דירה לונדונית מקסימה המשקיפה אל נהר התמזה. בעקבות המשבר החריף בענף ההייטק מתמוטטת החברה, ובעלה של לינט נוטש אותה ובורח עם השותפה שלה. היא מוצאת את עצמה לבד עם סופי, בתה המתבגרת והדעתנית, מתפרנסת בדוחק מעבודה בניקיון ותקועה בדירה יקרה שהיא כבר לא יכולה להרשות לעצמה.
סופי מחליטה לקחת את העניינים לידיים ולחלץ את שתיהן מהצרות שניחתו עליהן: היא וחברתה הטובה קלי פותחות יחד עסק קטן לשירותי ליווי. אך כבר כשנכנס הלקוח הראשון בשערי הבורדל הקטן שלהן דבר לא הולך כמתוכנן, והמצב רק מסתבך.
המחזה "שמוליק של זוהרה" מבוסס על סיפור אמיתי: שמוליק קאופמן וזוהרה לביטוב נפגשו ב־1945 בהכשרת הפלמ"ח בקיבוץ עין חרוד. סיפור אהבתם המופלא נרקם על רקע האימונים והמאבק בשלטון הבריטי, אך נגדע באִבּו.
קטעים אישיים, פרי יצירתם של דור העתיד בתיאטרון הישראלי.
9 יצירות עצמאיות החוקרות את הנושא: ״המראה השבורה״ מזוויות שונות.
הערב נע בין ז’אנרים שונים, מאבסורד דרך תאטרון פיזי, ריאליזם ופיוט.
האבא שלא רואה כלום, הבן שיעשה הכל עבור אימו, שבירת הסטראוטיפ של אדם חולה, אהבה מול שגרה, פחד מסיוטים, פחד מנפילה, שיקוף העליבות האנושית, בניית הביטחון העצמי, פנטזיה מול מציאות ומניפסט בנושא metoo#
ערב סוחף, מרגש, בועט וצעיר בהנחייתו של הבמאי והמורה עמית זמיר.
" לא רציתי אותו. הוא לא מצא חן בעיניי, הייתי בת 12 והוא היה בן 35, ואז אמא שלי שלחה אותו אליי כדי שיאנוס אותי. ככה אף גבר אחר לא ירצה אותי ולא תהיה לי ברירה. התחתנו. אבל אז לא הצלחתי להיכנס להריון. ההורים שלו כעסו. הם שפכו עליי דלק וניסו שרוף אותי. "בעולם חסר חוקים, הן החליטו שהן בעצמן יהיו החוק". הגולאבי גאנג: סיפור צמיחתה של כנופיית הנשים שסחפה אחריה את העולם.
לזכר פרי בטנה האהוב חוזרת מנואלה לברצלונה בכדיי לחפש את אביו, בידיה מחברת שהותיר.
שם היא פוגשת בשלוש נשים שמשנות את עולמה: אגראדו – חברה טרנסוסטית מן העבר, רוזה – נזירה צעירה המחפשת משמעות, והומה רוחו – השחקנית הנערצת על בנה.
במסע מטלטל לניקוי מצפונה משתקפת מנואלה בכל אחת משלוש הנשים- הזונה, הקדושה, והשחקנית ואלו משתקפות זו בזו. כל אחת מהן חוקרת את אובדנה הפרטי ויחדיו הן מגלות את כוחה של אהבה, חמלה ועוצמה נשית ואת כוחו של עולם התיאטרון.
שלושה ימים בחייה של משפחה נפוליטנית טיפוסית שנפגשת מידי ראשון לארוחת צהריים שעיקרה – הספגטי של דונה רוזה.
עקב אי הבנה בין זוג ההורים פפינו ורוזה הארוחה מתפרקת והמשפחה בעיקבותיה…
עיבוד חדש לספרו הידוע של אלי עמיר, המגולל ברגישות ובהומור את סיפורה של חבורת נערים יוצאי עיראק, המתחנכת בקיבוץ בארץ בראשית שנות החמישים.חבלי קליטתם והתערותם בחברה הישראלית.
סיפור אהבתה של נילי מהמעברה לצביקה בן הקיבוץ, סיפורו של בוזגלו המחפש את האלוהים וסיפור התבגרותו של נורי הנקרע בין שני העולמות. הסיפורים האישיים של חברי עליית הנוער, מציירים בצבעים עזים את סיפורה המרתק של תקופת "הסער והפרץ", תקופה של ראשית שינוי הערכים בחברה הישראלית, של קונפליקטים עזים בין מזרח ומערב שביקשו ועודם מבקשים – התרה ושאיפה לכור ההיתוך המיוחל.
אל מוסד לחולי נפש המנוהל על ידי אחות ראשית סדיסטית ומניפולטיבית, מגיע חולה חדש- רנדל מקמרפי, פושע קטן, המנסה להתחמק ממאסר על ידי שהייה בבית החולים.
מאבק בלתי צפוי מתפתח בין האחות הראשית לבין המאושפז החדש והמרדני, הסוחף אחריו את יתר החולים הכלואים במקום.
תוך כדי המאבק חושף מקמרפי את שיטות הפעולה האכזריות של צוות המטפלים וכעונש הוא מגלה ששפיותו של אדם וההגדרה שלו כ"נורמלי" היא זמנית ויחסית.
המחזה הוא עיבוד לספר פורץ הדרך "קן הקוקיה" מאת קן קיזי, שעם פרסומו הביא לשינוי שיטות הטיפול בבתי חולים לחולי נפש בארה"ב.
דרמה נפלאה ומרגשת מאת ג'ון סטיינבק שבמרכזה מערכת יחסים נוגעת ללב בין לני התמים והמוגבל לבין ג'ורג, חברו היחיד בעולם, שלוקח אחריות מלאה על חייו.
על רקע השפל הכלכלי באמריקה של שנות ה- 30, מוצאים השניים עבודה בחווה, בשרותו של קרלי, בנו האכזרי של בעל החווה.
חלומם של השניים הוא לקנות יום אחד בית שיהיה רק שלהם. אך חלומם מתנפץ, כשאשתו היפיפייה והלא מאושרת של הבוס מתחילה לגלות עניין בחברתו של לני .
אל מפרצון קוד, הידוע כמושבת נופש של הקהילה הלסבית, מגיעות שבע חברות לבלות את הקיץ כהרגלן מזה שנים. למושבה נקלעת בטעות אווה, אשר עזבה את
בעלה לאחר במשבר נישואין. על החוף היא פוגשת את ליל, אשר מגלה בה עניין ומזמינה אותה למסיבת "בנות". אווה, הטרוסקסואלית, לא מודעת לאיזו מסיבה היא
הולכת להיקלע ואילו תמורות יתחוללו בחייה…
טרומפלדינו, משרת מובטל, מקבל ביום אחד שתי הצעות עבודה משני אדונים בנפרד.
כל אחד מהאדונים, שאינם יודעים איש על רעהו, מעורב בעלילה רומנטית הכוללת התחזות והונאה.
טרומפלדינו ותעלוליו גורמים לשרשרת של מצבים מוטרפים שיוצרים יחד קומדיית טעויות קצבית ומשעשעת.
הקומדיה הפרועה שכתב גולודוני במאה ה-18 ממשיכה להצחיק בכל העולם גם היום.
המחזה מתאר את סיפורן של ארבע מאושפזות בבית חולים פסיכיאטרי ומייצר הצצה מרתקת אל נבכי הנפש האנושית.
כל אחת מהצעירות מוצאת את דרכה המיוחדת להיטמע בשיגעון המיוחל, זה ישעזור לה להכיל את הכאב.
במחלקה הסגורה מתפתחת חברות לא שגרתית בין ארבע נשים מאוד שונות שהמשותף להן הוא הצורך הבסיסי באהבה.
במבט קומי – דרמטי הופכת המחקלה לסוג של מרפסת המשקיפה מלמעלה על הקרס האנושי של החברה המודרנית, על חיי הנפש של אלו שמוגרים חולים ואלו שמוגדרים בריאים.
בבוקר שלאחר המלחמה, שבה נהרגו שני אחיהן בקרב זה מול זה, נפגשת אנטיגוֹנה בסתר עם איסְמֵנה, על מנת לשתף אותה בידיעה שהגיעה לאוזניה: על פי צו המלך החדש קרֶאוֹן, יזכה אחיהן אֶטֶאוֹקלֵס, שהגן על העיר, בקבורת פאר, ואילו גופתו של פּוֹלינֵיקֵס – אחיהן השני, שתקף את העיר – לא תיקבר ותישאר מאכל לחיות ועופות. ההוראה ברורה ומאיימת, ומי שיפר אותה דינו מוות. אנטיגונה יוצאת לקרב חייה: היא תפעל לפי חוק האל ותקבור את פוליניקס, למרות שהיא יודעת שהדבר יוביל למותה.
לעצום עיניים או להתערב?
אנגליה, שנות ה-90, שעות אחר הצהריים.
שני בני עשר מבריזים מבית הספר אל מרכז הקניות. הם חוטפים ילד, כמעט בן שלוש, ומוציאים אותו אל דרך של עינויים. כשהוא מת, הם משאירים אותו על מסילת רכבת ועוזבים את המקום. מקהלת תיאטרון והעומדת בראשה עולות על קרשי הבמה כדי לגלות את מה שבלתי נסבל לדעת.
הצגה רגישה המתמקדת בעיבוד לחקירות המשטרה ועוסקת בתהליכים הרגשיים של ההורים, של החוקרים ושלנו – הצופים והצופות.
מהו רוע? מה הוא עושה לנו? האם אנחנו יכולים לעצור אותו?
ואתם? מוכנים להתערב?
קטעים אישיים, פרי יצירתם של דור העתיד בתיאטרון הישראלי.
ערב שמוקדש כולו לסטודנטים ולפרץ היצירתיות והמקוריות שלהם.
מהשראה לרעיון ומשם לתוצר שאותו תראו על הבמה.
הכירו את גילי – תלמידת כיתה ו׳ הנאלצת לבחור בין הריקוד של מסיבת הסיום עם חברותיה לכיתה לבין משחק אליפות הכדורגל של הקבוצה בה היא מככבת.
האם היא תצליח להיות נאמנה לעצמה וללכת אחרי הלב שלה?
מיועד לגילאי 7 עד 13
הפקה ייחודית לגילים ה"רכים" – שנתיים עד חמש.
מפגש בין בובו וננה, זוג גמדים, לבין זיזי, זחל שפלש לגינתם, באמצעותו נלמד שיעור חשוב על חברות וקבלת השונה
כחלק מאירועי ההוקרה ובהמשך למסורת , נקיים השנה את התחרות למונולוגים קומיים בה משתתפים תלמידי בית הספר למשחק גודמן.
התחרות תתקיים בשני שלבים והסטודנטים יציגו "מונולוג קומי" ובסופו יזכו במלגות ובזכות לקחת חלק בגמר מונולוגים קומי לזכרו של ספי ריבלין
"כל העולם הוא במה,וכל הגברים והנשים רק שחקנים."
המשפט של שייקספיר בא לידי ביטוי במחזהו של דה פיליפו בו המציאות, הקסם, האשליה והתיאטרון מתערבבים.
הקוסם מרווליה מגיע אל אתר הנופש "מלון מטרופול", שם, במהלך קסם, הוא מעלים את אשתו של קאלוג'רו הקנאי. למעשה, אשתו של קאלוג'רו, מרתה, ניצלה את ההזדמנות ואת הקסם, והשתמשה בארון בעל הדלת הכפולה על מנת לחמוק מבעלה הקנאי עם המאהב שלה.
על מנת לא להיתפס כחובבן או גרוע מזאת, כשרלטן, הקוסם לא מספר לבעל שאשתו ברחה ממנו ובמקום זאת, יוצר בעבור הבעל מציאות חדשה בה הוא מאמין כי הוא עדיין תחת השפעת הקסם.
"כל העולם הוא במה,וכל הגברים והנשים רק שחקנים."
המשפט של שייקספיר בא לידי ביטוי במחזהו של דה פיליפו בו המציאות, הקסם, האשליה והתיאטרון מתערבבים.
הקוסם מרווליה מגיע אל אתר הנופש "מלון מטרופול", שם, במהלך קסם, הוא מעלים את אשתו של קאלוג'רו הקנאי. למעשה, אשתו של קאלוג'רו, מרתה, ניצלה את ההזדמנות ואת הקסם, והשתמשה בארון בעל הדלת הכפולה על מנת לחמוק מבעלה הקנאי עם המאהב שלה.
על מנת לא להיתפס כחובבן או גרוע מזאת, כשרלטן, הקוסם לא מספר לבעל שאשתו ברחה ממנו ובמקום זאת, יוצר בעבור הבעל מציאות חדשה בה הוא מאמין כי הוא עדיין תחת השפעת הקסם.
הצבא מוכן לצאת למלחמה אבל השמיים דוממים והספינות לא יכולות להפליג.
השמועה אומרת שהרוח תנשב רק אם המלך יקריב את ביתו.
הילדה תכף תגיע, וכל הצבא יודע שאם יהרוג אותה הם יפליגו לניצחון.
איפיגניה באוליס היא טרגדיה של אין ברירה שמציבה את האדם בין הנרטיב הכתוב מראש לבין האפשרות לספר את הסיפור מחדש.
ק' מואשם ומועמד למשפט מבלי לדעת על מה ולמה.
הוא נזרק אל תוך מציאות שהיא מבוך, ללא התחלה וסוף, מבלי שמצליח
לחזור לחיים של אדם "חופשי".
הוא ניצב בפני מערכת גדולה שאין בה פנים או צדק, הדוחקת אותו אל אירועים
החושפים את שליטתו של "האח הגדול" באדם.
וכשהאח הגדול צופה, כדאי שתחייכו.
תחייכו.
אנו מזמינים אתכם לתחרות המונולוגים בחסות חברת אדמה מכתשים.
האירוע ללא עלות אך מותנה בשריון מקום מראש
מחזמר רב-משתתפים בליווי תזמורת
ברלין של תחילת שנות ה-30, רגע לפני עליית המפלגה הנאצית לשלטון; אי-שקט פוליטי, מיליוני מובטלים, סמים וזנות, בריחה מן הייאוש אל חיי הלילה התוססים.
לתוך הכאוס הזה נכנסת סאלי נערת קברט אנגליה מקסימה ו"מטורפת", המופיעה במועדון הלילה המפורסם "קיט קאט".
להקת המחול סול גאה להציג: ג'ורג' – תור הרץ, מאת: אייל דדון
״כולם חושבים שמשחק מחשב זה בצחוק ולא מכאיב, אז לא, זה באמת כואב. מנגד עומדת המציאות, וזאת עובדה מבדרת" ניסים גוטמן
להקת המחול סול קמה במסגרת עמותת הבית למחול, באר שבע בשנת 2016,
ובזמן קצר מאוד מאז הקמתה היא נחשבת לאחת הלהקות המובילות בארץ.
הייחודיות של הלהקה הינה חקר השפה התנועתית בביצוע 5 רקדנים מופלאים בפרק ב' בחייהם המקצועיים שמביאים לתהליך את יצירתם האישית והבנתם האמנותית והייחודית לבמה ביחד עם המנהל האמנותי והכוראוגרף אייל דדון.
מאת: אייל דדון – בכל מקום
להקת המחול סול קמה במסגרת עמותת הבית למחול, באר שבע בשנת 2016,
ובזמן קצר מאוד מאז הקמתה היא נחשבת לאחת הלהקות המובילות בארץ.
הייחודיות של הלהקה הינה חקר השפה התנועתית בביצוע 5 רקדנים מופלאים בפרק ב' בחייהם המקצועיים שמביאים לתהליך את יצירתם האישית והבנתם האמנותית והייחודית לבמה ביחד עם המנהל האמנותי והכוראוגרף אייל דדון.
לכל משפחה יש את קבוצת הווטסאפ שלה.
בעידן בלי מכתבים, עם טכנולוגיה, שמהירות היא הערך העליון שלה, התיעוד היחידי של המשפה הוא קבוצת הווטסאפ.
הטקסטים האקראיים, היומיומיים יהיו החומר ממנו ניצור את ההצגה.
האימוג'ים, הסרטונים שסבתא אוהבת לשלוח, שגיאות ההקלדה – יתנו הצצה לעולם המשפחתי שלנו,
על המורכבויות והמוזריות שבו, על החלומות והאכזבות שבו.
על ההומור המשותף והכאב המשותף שיש בתוך המרחב המשפחתי.
אמא שלי לא תאהב את זה.
ק' מואשם ומועמד למשפט מבלי לדעת על מה ולמה.
הוא נזרק אל תוך מציאות שהיא מבוך, ללא התחלה וסוף, מבלי שמצליח
לחזור לחיים של אדם "חופשי".
הוא ניצב בפני מערכת גדולה שאין בה פנים או צדק, הדוחקת אותו אל אירועים
החושפים את שליטתו של "האח הגדול" באדם.
וכשהאח הגדול צופה, כדאי שתחייכו.
תחייכו.
שירי מחזות הזמר האהובים ביותר מהארץ ומחו״ל בהפקת ענק מושקעת
אנחנו מדברים רקדנים, תופים, פסנתר ותפאורה היישר מווסט-אנד.
סצנות ויצירות שנוצרו במסגרת שיעור הכנה לשוק של שנה ג' שלנו !
ערב אחד מגיעים לסצ'ואן שלושה אלים המחפשים ולו נפש טובה אחת שתצדיק את קיום העולם.
כולם סוגרים בפניהם את הדלת מלבד שן-טה המלינה אותם בביתה. האלים גומלים לה ומעניקים לה חנות טבק קטנה.
עם הנכסים מגיעות גם הדאגות
בערב חג המולד, בעיצומה של סופת שלגים סוערת באחוזה מבודדת, מוצא מרסל
את מותו.
נסיבות המוות אינן ברורות: הרצח מתרחש בחדר השינה שלו, בזמן שהנפשות
היחידות במקום הן שמונה נשים – בנות משפחתו הקרובות, והמשרתות.
סוזון, בתו הבכורה, לוקחת על עצמה את ניהול החקירה, אך ככל שהחקירה
מתקדמת גדל החשד בכל אחת ואחת מהבנות: כל אחת והמניע שלה. שקרים
ותככים נחשפים ומובילים למסקנה אחת: כל אחת יכולה להיות הרוצחת.
דרמה סוערת המתרחשת בניו- יורק בסוף שנות הארבעים של המאה העשרים.
הרמן ברודר, ניצול שואה שאיבד את משפחתו והיגר לניו יורק מתנהל בין שתי נשים- אשתו החדשה יאדוויגה,
איכרה פולניה שהצילה את חייו בזמן המלחמה והמאהבת שלו , מאשה ניצולת שואה יפייפיה ומתוסבכת שרוצה אותו לעצמה.
כאשר אשתו הראשונה תמרה, שעל פי השמועות נרצחה בידי הנאצים, מופיעה פתאום בחייו מוצא עצמו הרמן נקרע בין שלוש הנשים.
מחזה על אנשים שנרדפים ע"י העבר ורודפים אחרי עצמם.
המחזה מתאר את סיפורן של ארבע מאושפזות בבית חולים פסיכיאטרי ומייצר הצצה מרתקת אל נבכי הנפש האנושית.
כל אחת מהצעירות מוצאת את דרכה המיוחדת להיטמע בשיגעון המיוחל, זה ישעזור לה להכיל את הכאב.
במחלקה הסגורה מתפתחת חברות לא שגרתית בין ארבע נשים מאוד שונות שהמשותף להן הוא הצורך הבסיסי באהבה.
במבט קומי – דרמטי הופכת המחקלה לסוג של מרפסת המשקיפה מלמעלה על הקרס האנושי של החברה המודרנית, על חיי הנפש של אלו שמוגרים חולים ואלו שמוגדרים בריאים.
טרומפלדינו, משרת מובטל, מקבל ביום אחד שתי הצעות עבודה משני אדונים בנפרד.
כל אחד מהאדונים, שאינם יודעים איש על רעהו, מעורב בעלילה רומנטית הכוללת התחזות והונאה.
טרומפלדינו ותעלוליו גורמים לשרשרת של מצבים מוטרפים שיוצרים יחד קומדיית טעויות קצבית ומשעשעת.
הקומדיה הפרועה שכתב גולודוני במאה ה-18 ממשיכה להצחיק בכל העולם גם היום.
בבוקר שלאחר המלחמה, שבה נהרגו שני אחיהן בקרב זה מול זה, נפגשת אנטיגוֹנה בסתר עם איסְמֵנה, על מנת לשתף אותה בידיעה שהגיעה לאוזניה: על פי צו המלך החדש קרֶאוֹן, יזכה אחיהן אֶטֶאוֹקלֵס, שהגן על העיר, בקבורת פאר, ואילו גופתו של פּוֹלינֵיקֵס – אחיהן השני, שתקף את העיר – לא תיקבר ותישאר מאכל לחיות ועופות. ההוראה ברורה ומאיימת, ומי שיפר אותה דינו מוות. אנטיגונה יוצאת לקרב חייה: היא תפעל לפי חוק האל ותקבור את פוליניקס, למרות שהיא יודעת שהדבר יוביל למותה.
לעצום עיניים או להתערב?
אנגליה, שנות ה-90, שעות אחר הצהריים.
שני בני עשר מבריזים מבית הספר אל מרכז הקניות. הם חוטפים ילד, כמעט בן שלוש, ומוציאים אותו אל דרך של עינויים. כשהוא מת, הם משאירים אותו על מסילת רכבת ועוזבים את המקום. מקהלת תיאטרון והעומדת בראשה עולות על קרשי הבמה כדי לגלות את מה שבלתי נסבל לדעת.
הצגה רגישה המתמקדת בעיבוד לחקירות המשטרה ועוסקת בתהליכים הרגשיים של ההורים, של החוקרים ושלנו – הצופים והצופות.
מהו רוע? מה הוא עושה לנו? האם אנחנו יכולים לעצור אותו?
ואתם? מוכנים להתערב?
לזכר פרי בטנה האהוב חוזרת מנואלה לברצלונה בכדיי לחפש את אביו, בידיה מחברת שהותיר.
שם היא פוגשת בשלוש נשים שמשנות את עולמה: אגראדו – חברה טרנסוסטית מן העבר, רוזה – נזירה צעירה המחפשת משמעות, והומה רוחו – השחקנית הנערצת על בנה.
במסע מטלטל לניקוי מצפונה משתקפת מנואלה בכל אחת משלוש הנשים- הזונה, הקדושה, והשחקנית ואלו משתקפות זו בזו. כל אחת מהן חוקרת את אובדנה הפרטי ויחדיו הן מגלות את כוחה של אהבה, חמלה ועוצמה נשית ואת כוחו של עולם התיאטרון.
קטעים אישיים, פרי יצירתם של דור העתיד בתיאטרון הישראלי.
9 יצירות עצמאיות החוקרות את הנושא: ״המראה השבורה״ מזוויות שונות.
הערב נע בין ז’אנרים שונים, מאבסורד דרך תאטרון פיזי, ריאליזם ופיוט.
האבא שלא רואה כלום, הבן שיעשה הכל עבור אימו, שבירת הסטראוטיפ של אדם חולה, אהבה מול שגרה, פחד מסיוטים, פחד מנפילה, שיקוף העליבות האנושית, בניית הביטחון העצמי, פנטזיה מול מציאות ומניפסט בנושא metoo#
ערב סוחף, מרגש, בועט וצעיר בהנחייתו של הבמאי והמורה עמית זמיר.
רכבת הרים סוחפת ומטלטלת שתגרום לכם לצחוק עד כאב, להתרגש עד דמעות, להתחבר, להזדהות, ללמוד מחדש ולראות את העולם שלנו בצורה קצת אחרת. פרי יצירת הסטודנטים, המתבסס על חומרים מקוריים ואישיים, בהנחייתו של השחקן והמורה זהר שטראוס.
סולומון קוגל, איש מכירות יהודי בן 40, נשוי ואב לילד, עובר עם משפחתו ועם אמו החולה לבית חדש בכפר פסטורלי ומקווה להתחלה חדשה בחייו. בעקבות ריח מוזר ורעש מטריד עולה קוגל לעליית הגג בביתו החדש ומגלה שם את אנה פרנק, אשר שרדה את השואה, ואינה מתכוונת לעזוב את המקום. עכשיו על קוגל להסתגל למצב החדש, ולאנה יש דרישות רבות. אבל איך יכול יהודי לסלק את אנה פרנק מהבית שלו? ומה יכתבו בעיתונים?
קומדיה שחורה ומרגשת על הדור השני והשלישי לשואה שלא תשאיר עין יבשה באולם- מצחוק גדול אבל גם מבכי.
שנות החמישים העליזות באמריקה. האהבה פורחת במפעל הפיג’מות “שין–שן”, כשמנהל
העבודה החדש (והחתיך) סיד סורוקין מתאהב עד מעל הראש ביושבת ראש ועד העובדים
המקסימה, בייב ויליאמס. ניצוצות מתעופפים כשהעובדים לא מקבלים העלאה של 7.5 סנט
לשעה אותה הם מבקשים, מה שמשאיר את סיד ובייב משני צדי המתרס.
הטמפרטורה עולה ומגיעה לנקודת רתיחה בתערובת מענגת של רומנטיקה וקומדיה, ונשאלת
השאלה האם האהבה תתגבר על המכשולים ותנצח למרות הכול.
מיטב השירים של הזמרת והיוצרת, חוה אלברשטיין, שהם נכס צאן ברזל בנוף המוזיקלי הישראלי.
שירי אהבה, שירי מחאה, שירי ילדים, שירים ביידיש, שנסונים ועוד – חוה שרה את כולם ונוגעת בכל אחד ואחת מאתנו.
ערב מוזיקלי- תיאטרלי שכולו חוה עם השירים הכי יפים בביצועים חדשים ומרגשים.
מעגל של מפגשים מיניים בין דמויות שונות בוינה של סוף המאה ה 19.
בעיר גדולה ותוססת הקשת האנושית נפרסת על כל גווניה. עשר דמויות עלומות שם נמצאות כל אחת על מדרגה אחרת בסולם החברתי. על אף הבדלי המעמדות, האנונימיות האורבנית מאפשרת מפלט מפתה אל תוך עולם בו הצבעים מתערבבים. מאחורי דלתיים סגורות או בתוך הצללים, נחשפים סודות כמוסים ויצרים אנושיים.
עיבוד עכשווי המציג אנסמבל של תנועה, מוזיקה, חפצים ומים.
סיפורה של אישה המארגנת את כל נשות ארצה לשביתת מין עד שתיפסק המלחמה ויהיה שלום. הרעב המיני מאלץ את הגברים לבחור בין שתי אהבותיהם הגדולות – מלחמה או מין. המחזה שנכתב לפני 2400 שנה, אקטואלי היום יותר מתמיד, ומדגיש את האבסורד שבמלחמות ואת הבדלי הגישה בין נשים לגברים בכל הקשור למלחמה ושלום, חיים ומוות.
טום, גבר צעיר יוצא לאכול צהריים. המקום היחידי הפנוי הוא ליד אישה שמנה, הלן. הם מתחילים לדבר, מוצאים חן האחת בעיני השני ומתחילים להיפגש. עולמו של הבחור, הוא בעיקר המשרד בו הוא עובד. יש לו שם מישהי, ג'ני, איתה היה לו קשר שנשאר תלוי ולא פתור וידיד טוב, קרטר, חד לשון וילדותי. כשקרטר מגלה שטום מפתח פרשיה ולא סתם, אלא עם שמנה הוא מתחיל להציק לו והופך להיות נציג קבוצת הלחץ החברתית. במהלך המחזה רואים את המאבק של כל אחד ואחת מהדמויות לבחור בדרך כלשהי שתוביל אותו למקום בו אפשר למצוא אושר אמיתי.
שני חברים צעירים מנהלים חיים כפולים ושניהם משתמשים באותו שם בדוי, ארנסט.
כאשר שניהם מתאהבים בבחורות המוקסמות מהשם ארנסט, מתחילה קומדיה של טעויות.
בשיאה של הקומדיה, כשכולם עסוקים בשעשועים, רומנטיקה, התאהבויות וחיזורים, חוזרת הרצינוצ ושבה למרכז המחזה.
בעיירה הקטנה קיוג'ה, שליד ונציה, הרוחות סוערות. הגברים חוזרים מן הים, הנשים מחכות על החוף, שלושה זוגות צעירים עומדים להתחתן.
האוויר מלא ריח דגים ודגדוגים… גביע גלידה שמגיע אל הפה הלא נכון, מדליק לפתע מלחמה גדולה, והכפר כולו שולף אלות וסכינים.
חוקר משטרה שהגיע מוונציה מנסה לארגן חוזה שלום חדש. החוקר הוא כנראה המוח היחיד באזור שלא מוצף דם חם…
קומדיה משוגעת לחלוטין ע"פ המחזאי האיטלקי הגדול קרלו גולדוני מחברם של "התאומים מונציה", "משרתם של שני אדונים", "השקרן" ועוד…
אל מפרצון קוד, הידוע כמושבת נופש של הקהילה הלסבית, מגיעות שבע חברות לבלות את הקיץ כהרגלן מזה שנים. למושבה נקלעת בטעות אווה, אשר עזבה את
בעלה לאחר במשבר נישואין. על החוף היא פוגשת את ליל, אשר מגלה בה עניין ומזמינה אותה למסיבת "בנות". אווה, הטרוסקסואלית, לא מודעת לאיזו מסיבה היא
הולכת להיקלע ואילו תמורות יתחוללו בחייה…